Prizemljene finance so pot do uresničitve visokoletečih ciljev
Javnih financ se moramo lotiti previdno. Naš finančni načrt bo omogočil vzdržen proračun, kakovostne javne službe in visok tempo investicij.
Javne finance Slovenije so zdaj dolgoročno nevzdržne. Vlade trošijo brez vizije in merljivih ciljev. Sredstva se dodeljujejo po inerciji, nepredvidljivost investicij pa draži gradnjo. Izpolnjevanja ciljev se ne vrednoti za nazaj, kar vodi v velike izgube.
Trenutni javni dolg države znaša okoli 80 odstotkov BDP. Čaka nas faza okrevanja gospodarstva po covidni krizi in konsolidacija javnih financ.
Preberi večMočan boj proti korupciji
S koruptivnimi posli naj bi si ljudje na položajih moči nezakonito prisvojil tudi do 3,5 milijarde evrov letno, kar je skoraj desetina vsega, kar se v državi ustvari.
Korupcija je zažrta v jedro slovenske družbe, na kar nakazujejo vsakoletne ankete o zaznavnosti korupcije, ki nas redno uvrščajo v sam svetovni vrh.
Zdi se, kot da korupcijske afere, ki redno pretresajo slovenski politični prostor, na tej točki več nikomur ne pridejo do živega.
Preberi večProaktivna socialna država
Ideja proaktivne socialne države je v tem, da država nemudoma pristopi k aktivnemu reševanju poslabšane situacije prebivalcev.
Država to spremembo najprej zazna, nato reagira in ponudi uporabne rešitve. Proaktivnost države pomeni hitre in usklajene reakcije ter nudenje organizirane pomoči, tako javne kot zasebne, ki dejansko ustreza potrebam socialno ogrožene populacije. Pravica do osebnega dostojanstva, varnosti in družbeni vključenosti spada med temeljne pravice posameznika, ki so zapisane tudi v ustavi. Človek lahko živi dostojno življenje le, če lahko zadovolji vsaj svoje osnovne življenjske potrebe in se ne sooča z družbeno izključenostjo.
Preberi večRazvoj skupnostnega gospodarstva
Razvili bomo skupnostno gospodarstvo in okrepili vključevanje marginaliziranih skupin prebivalstva Skrb za blaginjo ni naloga posameznika, temveč skupnosti, v kateri bivamo.
Povezovanje potrošnikov in malih proizvajalcev v večje enote, zadruge, je odlično orodje za povečanje zaščite potrošnikov in vzpostavitev bolj odgovornega gospodarstva.
V Sloveniji so najbolj aktivne kmetijske in gozdarske zadruge, ki jim ministrstva posvečajo največ pozornosti in zagotavljajo največ vzpodbud za njihovo delovanje.
Neizkoriščen potencial zadružništva ostaja izjemno velik. Podnebne, stanovanjske in morebitne prihajajoče gospodarske krize lahko prebrodimo mnogo uspešneje z večjim povezovanjem in skupnim delovanjem manjših udeležencev na trgu.
Preberi večTransparentne javne finance
Imamo pravico vedeti, kako država porabi denar, ki jih ga prek davkov plačujemo. Pregledne javne finance in strog nadzor so zagotovilo za preudarno, učinkovito in pošteno upravljanje z javnimi financami.
Sedanje zakonodajno okolje ne uveljavlja in ne zagotavlja dovolj jasnega in obvladljivega upravljanja javnih financ. Takšen sistem omogoča in vzpodbuja negospodarno rabo javnih sredstev, saj hkrati onemogoča učinkovit pregon in kaznovanja takšnega ravnanja.
Določiti je treba transparentna pravila za nadzor državne in javne uprave, vključno s kadrovskimi odločitvami.
Preberi večUgodne in učinkovite socialne storitve
Pomoč je smiselna le, če storitev do uporabnikov pride pravočasno. Poenostaviti moramo sistem socialnih storitev in oskrbe.
Storitve niso na voljo povsod, zaradi nestabilnega financiranja, ki pogosto ne temelji na realnih potrebah prebivalcev, je težko načrtovati nadaljnji razvoj. Spremembe institucionalne oskrbe so počasne. Sektor pestijo nizke plače in pomanjkanje usposobljenih delavcev. Socialne storitve se financirajo iz več virov, velik del denarja se steka k nam tudi iz projektov EU – posledica tega je različna razpoložljivost in kakovost storitev na različnih območjih.
Preberi večVzpostavili bomo strokovno in učinkovito državno upravo
Država je in mora biti servis državljanom. Da bi država lahko ta servis izvajala, potrebuje profesionalno državno in javno upravo, brez vmešavanja politike.
Trgovanje s položaji v državni upravi je postalo integralen del političnega sistema, politične stranke si s tem zagotovijo dolgoročno zvestobo ključnega kadra, ki ga sicer iz svojih proračunov ne bi mogle financirati.
To ustvarja dve težavi, prva in najbolj očitna je seveda padec učinkovitosti javnih sistemov, ki jih kadrovanje po strankarskih linijah prinaša, zamenjave političnih garnitur, ki so v demokraciji normala, hkrati onemogočajo vzpostavitev kontinuitete v državni upravi.
Preberi več